jul
01
2011

Jentene lærer bort stylter

I dag har det vært vår tur til å undervise de andre gruppene. Jentene hadde selv planlagt hvordan de skulle gjøre det. Dere skal vite det at det ikke er lett å skulle få 50 unger opp på stylter i løpet av 1 1/2 time! Jeg skal være helt ærlig å si at jeg fryktet dette ville bli fullstendig kaotisk. Men det gjorde det ikke. Jentene var smarte, de delte gruppene opp slik at det var en liten gruppe med de minste barna. Thea og Ingrid ledet den lille gruppa, mens jeg var tilstede sammen med dem. Resten av jentene underviste den store gruppa, mens Robert var sammen med dem. Vi hadde også med frivillige og tolker som hjalp litt til, men det var jentene som sto for all form for demonstrasjon og undervisning.

Pedagogen Ingrid fester stylter på en av elevene sine.

Alle ungene syntes det var helt fantastisk! Det var faktisk så vellykket at Anna, instruktøren på Brave Kids spurte om ikke våre jenter kunne komme en time tidligere i morgen å undervise de som ønsket å prøve mer.

Da alle de små hadde vært oppe på stylter, samlet Thea og Ingrid dem i en sirkel og lærte dem deler av en av sangene de brukte i «Norrøne Gudinner». Det var virkelig helt fantastisk og rørende å se på. Alle de små barna var konsentrerte og helt med på det som skjedde. De koste seg faktisk så mye at de ikke ønsket å ha pause!

Thea og Ingrid lærer bort sang til en konsentrert gruppe!

Dessverre fikk jeg ikke sett eller tatt noen bilder av den andre gjengen som underviste, men det gikk visst helt strålende der også! Har hørt rykter om at Mille fikk tatt noen bilder, så kanskje kommer det et blogginnlegg fra den gruppa også.

Ellers er det nå bare en uke igjen til den store avslutnings forestillingen. Jeg må si jeg er kjempe spendt. Robert og jeg får jo ikke se noen ting av det de jobber med. I morgen åpner hele festivalen, ungene skal ha et lite show på selve åpningsforestillingen også. Gleder meg til å se det.

Written by Juni in: Abu |

»

Leave a comment

Du må være innlogget for å kunne kommentere.

πρός τε γὰρ τὴν ποίησιν αἱρετώτερον πιθανὸν ἀδύνατον ἢ ἀπίθανον καὶ δυνατόν